Здравословният начин на живот е първата стъпка. Спазвайте следните препоръки:

  • Намалете количеството на приеманата с храната сол – до 5 г дневно (1 чаена лъжичка без връх) или 2 г натрий. Внимавайте с употребата на продукти с високо съдържание на натрий, но без солен вкус – месо, яйца, риба, пресни млечни продукти, ориз, газирани напитки, добавки в храните (бакпулвер, сода за хляб, натриев хидроксид, натриев сулфит и други)
  • Консумирайте плодове, зеленчуци и пълнозърнести храни; предпочитайте продукти с по-ниско съдържание на животински мазнини – риба, пилешко (без кожата) и телешко месо, обезмаслени и с ниска масленост млека и млечни произведения.
  • Индексът на телесната маса (ИТМ) да бъде в границите от 18,5 до 24,9. ИТМ се изчислява като се раздели теглото в кг на ръста в метри на квадрат.
  • Тютюнопушенето е основен фактор за заболявания на сърдечно-съдовата система: учестяване на пулса, повишено кръвно налягане, инфаркт на миокарда, хипертония, атеросклероза, ендартерит (ампутация на крайници). Една изпушена цигара повишава кръвното налягане с 10 mmHg.
  • Правете физически упражнения (не по-малко от 5 – 6 км ходене пеша или 30 – 40 минути физически упражнения дневно).
  • Не превишавайте границите на разумната дневна употреба на алкохол. Никога не употребявайте и трите вида алкохол в един и същ ден!

Втората стъпка за справяне с повишеното кръвно налягане е:

  • Втората стъпка за справяне с повишеното кръвно налягане е да приемате предписаните от Вашия лекар медикаменти (лекарства) цял живот. Никога не прекъсвайте лечението си, дори да се почувствате по-добре, преди да сте се консултирали с Вашия лекар.